Goede Content
Een goede content
Wat maakt content van een website goed? Met goed bedoel ik hier ook m.b.t. zoekmachine optimalisatie. In eerste instantie zou iedereen die een tekst voor zijn website schrijft alleen rekening moeten houden met de bezoeker. Hij is immers degene die doelgericht naar de informatie speurt. De teksten op de site zouden makkelijk leesbaar moeten zijn en bij voorkeur alleen relevante informatie omtrent het onderwerp, waarover de site gaat, bevatten. Wanneer we al een mooie tekst hebben geschreven kunnen we even kijken wat we er aan kunnen doen om deze wat te veredelen voor de zoekmachines.
Zoekmachines worden slimmer
Dat hoe vaker een woord in de tekst voorkomt, des te belangrijker die is, weet iedereen, dus ook de zoekmachines. Houd er echter rekening mee dat door het misbruik uit het verleden de zoekmachines wat slimmer zijn “geworden” om spam eruit te filtreren. Veel keywords in de tekst zou dus ook kunnen lijden dat je site als spam wordt beschouwd en daardoor een lage ranking in de zoekresultaten krijgt.
Keyword density
Er zijn verschillende discussies geweest wat het gewenste percentage van de keyword in de tekst zou moeten zijn. Sommige beweren dat het maximal 5% mag zijn, andere zijn wat soepeler en doen het met 15%. Uit eigen ervaring weet ik dat zo’n 7 á 8% een mooie resultaten in google oplevert. Andere zoekmachines zoals MSN en Yahoo zijn wat tolleranter maar aangezien die niet echt belangrijk voor ons zijn, omdat we onze optimalisatie op het gigant google richten, adviseer ik een percentage die niet hoger is dan 8%. Houd er rekening mee dat de woorden in jouw menu links, header, footer, etc ook mee tellen. Om de keyword density uit te controleren zijn er handige online tools op het net.
Wat maakt content van een website goed? Met goed bedoel ik hier ook m.b.t. zoekmachine optimalisatie. In eerste instantie zou iedereen die een tekst voor zijn website schrijft alleen rekening moeten houden met de bezoeker. Hij is immers degene die doelgericht naar de informatie speurt. De teksten op de site zouden makkelijk leesbaar moeten zijn en bij voorkeur alleen relevante informatie omtrent het onderwerp, waarover de site gaat, bevatten. Wanneer we al een mooie tekst hebben geschreven kunnen we even kijken wat we er aan kunnen doen om deze wat te veredelen voor de zoekmachines.
Zoekmachines worden slimmer
Dat hoe vaker een woord in de tekst voorkomt, des te belangrijker die is, weet iedereen, dus ook de zoekmachines. Houd er echter rekening mee dat door het misbruik uit het verleden de zoekmachines wat slimmer zijn “geworden” om spam eruit te filtreren. Veel keywords in de tekst zou dus ook kunnen lijden dat je site als spam wordt beschouwd en daardoor een lage ranking in de zoekresultaten krijgt.
Keyword density
Er zijn verschillende discussies geweest wat het gewenste percentage van de keyword in de tekst zou moeten zijn. Sommige beweren dat het maximal 5% mag zijn, andere zijn wat soepeler en doen het met 15%. Uit eigen ervaring weet ik dat zo’n 7 á 8% een mooie resultaten in google oplevert. Andere zoekmachines zoals MSN en Yahoo zijn wat tolleranter maar aangezien die niet echt belangrijk voor ons zijn, omdat we onze optimalisatie op het gigant google richten, adviseer ik een percentage die niet hoger is dan 8%. Houd er rekening mee dat de woorden in jouw menu links, header, footer, etc ook mee tellen. Om de keyword density uit te controleren zijn er handige online tools op het net.