Text presentation
Content is King
Het is een gedoodverfd gezegde onder mensen die zich met zoekmachine-optimalisatie bezig houden: content is king. De inhoud (content) van je website is van doorslaggevend belang voor het verkrijgen van bezoekers en voor een hoge positie in de zoekmachine. Met inhoud doelt men dan vooral op de tekstuele inhoud van de website. Dat heeft twee oorzaken.
Zoekmachines gebruiken voornamelijk de tekst op een webpagina om te bepalen of die pagina relevant is voor een bepaalde zoekactie. Het is dus belangrijk dat de tekst op een webpagina goed overeen komt met de trefwoorden waarvoor de pagina een hoge positie moet krijgen in de zoekmachine. De zoekmachine-optimalisatie van individuele pagina's ga ik later op in. Goede tekst trekt bezoekers. Als je veel interessante teksten hebt over jouw onderwerp zullen zoekmachines en bezoekers jou eerder zien als een autoriteit op het gebied. Je zult ook meer links naar jouw site toe krijgen vanaf andere websites (inlinks). Dit is een niet te onderschatten effect. Veel kwalitatief goede tekst over jouw onderwerp is in mijn optiek in elk geval onontbeerlijk voor het verkijgen van een betere positie in de zoekmachine Google.
Zoekmachine-optimalisatie tip 3: Zorg voor een zo groot mogelijk aantal relevante en interessante pagina's over jouw trefwoorden. De kwaliteit en de omvang van de tekstuele inhoud van een website bepalen niet alleen hoe zoekmachines naar je site kijken, maar ook hoe bezoekers en andere webmasters ernaar kijken. Zoals je merkt bestaat een goede zoekmachine-optimalisatie strategie niet alleen uit het toepassen van trucs. Er zijn wel trucs en die zal ik ook bespreken, maar een lange-termijn strategie voor het verkrijgen van 'organisch verkeer' (via zoekmachines) valt of staat met de inhoud van de website. Een website die altijd op pagina 20 in de zoekresultaten eindigt door een gebrek aan interessante inhoud krijg je nooit naar pagina 1.
Het is een gedoodverfd gezegde onder mensen die zich met zoekmachine-optimalisatie bezig houden: content is king. De inhoud (content) van je website is van doorslaggevend belang voor het verkrijgen van bezoekers en voor een hoge positie in de zoekmachine. Met inhoud doelt men dan vooral op de tekstuele inhoud van de website. Dat heeft twee oorzaken.
Zoekmachines gebruiken voornamelijk de tekst op een webpagina om te bepalen of die pagina relevant is voor een bepaalde zoekactie. Het is dus belangrijk dat de tekst op een webpagina goed overeen komt met de trefwoorden waarvoor de pagina een hoge positie moet krijgen in de zoekmachine. De zoekmachine-optimalisatie van individuele pagina's ga ik later op in. Goede tekst trekt bezoekers. Als je veel interessante teksten hebt over jouw onderwerp zullen zoekmachines en bezoekers jou eerder zien als een autoriteit op het gebied. Je zult ook meer links naar jouw site toe krijgen vanaf andere websites (inlinks). Dit is een niet te onderschatten effect. Veel kwalitatief goede tekst over jouw onderwerp is in mijn optiek in elk geval onontbeerlijk voor het verkijgen van een betere positie in de zoekmachine Google.
Zoekmachine-optimalisatie tip 3: Zorg voor een zo groot mogelijk aantal relevante en interessante pagina's over jouw trefwoorden. De kwaliteit en de omvang van de tekstuele inhoud van een website bepalen niet alleen hoe zoekmachines naar je site kijken, maar ook hoe bezoekers en andere webmasters ernaar kijken. Zoals je merkt bestaat een goede zoekmachine-optimalisatie strategie niet alleen uit het toepassen van trucs. Er zijn wel trucs en die zal ik ook bespreken, maar een lange-termijn strategie voor het verkrijgen van 'organisch verkeer' (via zoekmachines) valt of staat met de inhoud van de website. Een website die altijd op pagina 20 in de zoekresultaten eindigt door een gebrek aan interessante inhoud krijg je nooit naar pagina 1.