Bezoekersgedrag
Hou rekening met het gedrag bezoekers. Zij kijken meestal haastig en slordig.
Homepage
De homepage is de meest bezochte pagina. Omdat het zo moeilijk is de inhoud van de site goed in beeld te brengen, moet de homepage daar optimaal op zijn ingericht.
Producten en diensten voorop
Leg de nadruk op de producten en diensten die worden aangeboden.
Nieuws
Wees terughoudend met het geven van nieuws op de homepage.
knoppen
De meest voor de hand liggende plaatsen voor knoppenbalken (navigatiebalken) zijn bovenin en links. Geef elke knop een titel .
Oriëntatie
Als de bezoekers verder surfen op de site, moeten ze zich steeds goed kunnen oriënteren: waar zijn ze en waar kunnen ze naartoe?
Pagina-titels
Geef iedere pagina een duidelijke titel die de lading dekt én overeenkomt met de knop of links erheen.
Terug naar vorige pagina of homepage
Zorg ervoor dat de bezoeker eenvoudig terug kan naar de vorige pagina en/of de homepage.
Glasheldere links
Alle hyperlinks in de site moeten voor iedereen glashelder maken waar zij naartoe leiden.
Geen frames
Professionele sites hebben geen frames.
Eenvoudige teksten
Webbezoekers lezen meestal niet. Zorg daarom voor korte, eenvoudige teksten.