Hier kunt u mijn POP vinden online, of als u dit liever als word document zien dan kunt het het hier downloaden.
Voorwaarden voor het optimaal leren |
Opmerking |
Erkenning |
Ik probeer altijd een stukje werk achter te laten dat over jaren nog steeds gebruikt wordt. Als dit het geval is dan weet ik voor mijzelf dat het werk niet nutteloos is geweest en dat als ik weg zou zijn andere misschien toch nog geholpen heb. |
Afwisseling of verandering en toch een routine hebben. |
Vaak als er afwisseling in het werk is, waarbij ik contant bezig ben krijg het gevoel dat de tijd snel voorbij gaat. En voor een vaste routine denk ik aan de lijnen van op vaste dagen doe ik het huiswerk maar op de dag zelf zit weer de afwisseling (kan het beter uitleggen in woorden) |
Verantwoordelijkheden dragen |
Het lijkt mij leuk om in een positie te komen van project teamleider omdat je vaak complete overzicht krijgt hoe de voortgang verloopt van een project en als dat niet het geval is ervoor zorgen dat het wel op tijd afkomt. (voor leren zal ik hierbij teamleider van projectgroep willen worden) |
Feedback |
Dit is zeer belangrijk voor mij omdat als jij niet weet wat een andere van je werk vinden, dan kan ik mijzelf daar ook niet in verbeteren. |
Duidelijk opdracht |
Geef op wat de opdracht is en wat de tussen taken zijn dan kan ik over het algemeen wel verder zelf uitzoeken. (dit was voornamelijk in het eerste blok van HBO waarvan ik grote deels de kennis al over beschikte.) |
Belemmeringen leren |
Opmerking |
Onthoud niet direct een uur lange gespreken of grote lappen tekst lezen. |
Ik ben iemand die leert door het te doen en niet door het luisteren of lezen zonder daar opdrachten over te maken. (tenzij het iets is waarbij ik zelf geïnteresseerd in ben) |
Zelfstudie zonder taken |
Ooit ik heb eens geprobeerd om ITIL v3 als zelfstudie te doen omdat ik het noodzakelijk vond dat ik wel weet van voor processen in een bedrijf omgaan en om mijn kans op een baan te vergroten. Het was noodzakelijk met niet met zeer grote interesse zoals hierboven al genoemd ik kan niet zo snel begrijpend lezen en ik kon geen vragen stellen. Toen kwam ik erachten dat ik het beste leer in een klassikale omgeving. |
Docenten die geen vragen beantwoorden buiten de lesstof |
Soms stel ik vragen dat verder gaat dan de lesstof omdat ik simpelweg geïnteresseerd ben in bepaalde onderdelen. Dit hoort volgens mij bij zelfontwikkeling, waarom is het, dat juist sommige docenten in een bepaald vakgebied daar niet op willen ingaan? |