Boordgereedschap en reservedelen
O boordgereedschap
O
(eventueel aangevuld met wat klein
universeel gereedschap)
O
eventueel wat olie (indien de motor wat olie
gebruikt)
O
reservelamp (koplamp, stoplicht,
richtingaanwijzers en achterlicht)
O
reservesleutels
O
goed (gekeurd) (schijf)slot
O
gereedschap om lekke banden te kunnen
repareren
(denk aan extra stikstofpatronen)
O
NL-sticker (voor sommige landen)
O
isolatieband
O
is je motor voorzien van een alarmsysteem
kijk eens hoe oud het batterijtje is
O
bandenspanningsmeter
O
kettingspray
O
1 of 2 kleine poetslapjes
O
onderhoudsboekje van de motor
O
handleiding van de motor
O
dealerlijst of een kopie hiervan
O
telefoonnummer van je eigen dealer
O
1 of 2 kleine spanbandjes
O zekeringen
Om een koplamp te verwisselen is wel wat ervaring voor nodig. Met name wanneer het donker is. Probeer het thuis eens. Dit geldt ook voor het repareren van een lekke band. Haal eens een oude band bij de dealer en probeer het eens. Je zult, indien nodig, er onderweg gemak van hebben.
Weet je waar de zekeringen van de motor zitten?
Het repareren van een band is niet het veiligste. Maar soms is het beter om te repareren dan te lopen. Wanneer de reparatie goed is uitgevoerd kun je wel doorrijden. Er zijn gevallen bekend, dat een voorband met een plug erin geheel is opgereden. Wel is e.e.a. afhankelijk van de profieldikte. De plug heeft wel wat "vlees" nodig
In de meeste landen van Europa (ook bv. de Baltische staten) zijn voldoende benzinestations die olie hebben. De (half) synthetisch olie en benzine voldoet aan de alle gestelde eisen.