Foto van de maand augustus 2005 Special

| Na twee weken van voorbereiding vond van 18 t/m 20 juli 2005 spoorvernieuwing van spoor 1 te Blausee-Mitholz plaats. |
| Met groot materieel werd in de nachtelijke uren (van 20:00 tot 06:00 uur) de werkzaamheden uitgevoerd. Op de foto is een speciaal |
| wagon AVES-Plus aan het werk te zien van de firma SERSA. Deze wagon wordt gebruikt voor het afvoeren van oude ballast en daar |
| waar het spoor ophoud gaat deze wagon als rupsvoertuig verder.......... |
| Spoorvernieuwing zoals hier te Blausee-Mitholz gaat globaal als volgt in het werk................... : |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| Spoor 1 te Blausee-Mitholz betreft het nevenspoor welke gebruikt wordt voor rangeerwerkzaamheden t.b.v. de bediening van het |
| Kieswerk. Met de
vernieuwing is een zwaardere railstaaf |
| wordt dit spoor ook te gebruiken als uitwijkspoor voor goederentreinen. |
| Best interessant om eens te zien hoe voorvernieuwing in zijn werk gaat en een paar nachtelijke uurtjes er aan op te offeren............. |
| Foto van de AVES speciaal wagon Blausee-Mitholz 19 juli 2005. |
| After two weeks of preparation the track no 1 renewal took place at Blausee Mitholz.With a lot of equipment the work was being carried out during |
| the night (from 8 pm until 6 am) On the photo a special wagon, AVES-Plus owned by Sersa, can be seen at work. It is being used for the disposal |
| of old stone gravel bed. And where the rails stop it contues a off-road vehicle. |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| Track no 1 at Blausee-Mitholz represents a secundary siding, which is being used for shunting purposes for delivery at the stone factory (Kieswerk). |
| When
renewing the rails, a heavier profile |
| track comes available for freight trains. I find it rather smart to spend a few hours at night and watch this track renewal. |
| Photo of the AVES special vehicle, Blausee-Mitholz, July the19th 2005. |
| (thx to mr Aleva for translating J) |