Foto van de maand augustus 2005 Special
Na twee weken van voorbereiding vond van 18 t/m 20 juli 2005 spoorvernieuwing van spoor 1 te Blausee-Mitholz plaats. |
Met groot materieel werd in de nachtelijke uren (van 20:00 tot 06:00 uur) de werkzaamheden uitgevoerd. Op de foto is een speciaal |
wagon AVES-Plus aan het werk te zien van de firma SERSA. Deze wagon wordt gebruikt voor het afvoeren van oude ballast en daar |
waar het spoor ophoud gaat deze wagon als rupsvoertuig verder.......... |
Spoorvernieuwing zoals hier te Blausee-Mitholz gaat globaal als volgt in het werk................... : |
Het oude spoor wordt in hapklare secties doorgesneden met snijbranders. |
Met een Gottwald kraan worden de secties uit getild en verwijdert. |
Met een "Schotterreinigungsmaschine" wordt de oude ballast uitgegraven (Aushub) Dit is eveneens een spoor en rups voertuig |
De Aushub wordt afgevoerd met de AVES wagons (alleen de eerste heeft rupsbanden en gaat uit het spoor) |
Een onderlaag nieuwe ballast wordt gestort en geëgaliseerd door een graafmachine |
Nieuwe spoorsecties wordt met de Gottwald kraan geplaatst en nieuwe ballast wordt gestort |
Spoor 1 te Blausee-Mitholz betreft het nevenspoor welke gebruikt wordt voor rangeerwerkzaamheden t.b.v. de bediening van het |
Kieswerk. Met de vernieuwing is een zwaardere railstaaf toegepast welke geschikt is voor 22,5 ton asdruk waarmee het mogelijk |
wordt dit spoor ook te gebruiken als uitwijkspoor voor goederentreinen. |
Best interessant om eens te zien hoe voorvernieuwing in zijn werk gaat en een paar nachtelijke uurtjes er aan op te offeren............. |
Foto van de AVES speciaal wagon Blausee-Mitholz 19 juli 2005. |
After two weeks of preparation the track no 1 renewal took place at Blausee Mitholz.With a lot of equipment the work was being carried out during |
the night (from 8 pm until 6 am) On the photo a special wagon, AVES-Plus owned by Sersa, can be seen at work. It is being used for the disposal |
of old stone gravel bed. And where the rails stop it contues a off-road vehicle. |
The old track bein cut into pieces. |
Using a heavy Gottwald crane the sections are being lifted. |
Using a gravel bed clearing machine the old gravel bed is being dug away. |
The material is being carried away using the AVES wagons. |
An base layer comes into its place and a dragling makes the surface reguelar. |
New sectons are being placed by the Gottwald crane and the new gravel bed is being discharged |
Track no 1 at Blausee-Mitholz represents a secundary siding, which is being used for shunting purposes for delivery at the stone factory (Kieswerk). |
When renewing the rails, a heavier profile has been introduced, which is able to cope with 22,5 tons pressure. So by doing this an additional |
track comes available for freight trains. I find it rather smart to spend a few hours at night and watch this track renewal. |
Photo of the AVES special vehicle, Blausee-Mitholz, July the19th 2005. |
(thx to mr Aleva for translating J) |