De WRM 200 is aan het werk. De oude ballast wordt via een transportband naar achteren getransporteerd richting de AVES wagons |
AVES staat voor: Altmaterial-Verlade-Einheid-Sersa. Het is een vrij nieuwe techniek welke sneller werkt. |
De wagon met rupsbanden wordt de AVES-Plus genoemd. Deze weegt van zich zelf 65 ton. Deze wagon kan zich zelf bewegen over |
spoor met 5 km/h en per rupsband 2 km/h. De andere wagons worden AVES standard genoemd, wegen 44 ton en hebben een |
laadvermogen van 46 ton oude ballast welke overeenkomt met ca 25 m3. Bij het verloop van het proces gaat de AVES Plus mee met |
de WRM 200 op rupsbanden en wanneer de AVES-Plus vol is pendelt deze terug naar de AVES standard welke in het spoor blijven |
staan. Hier zijn dus één AVES-Plus, één AVES standard en twee MFS 40 wagons (type AVES) van Vanoli aan het werk. |
Blausee-Mitholz 19 juli 2005. |
The material is being carried away using the AVES wagons. The WRM200 when working. The material is being transported to the AVES wagons. |
AVES means : Altmaterial-Verlade-Einheid-Sersa. It is a rather new technique and works pretty fast. The off-road vehicle is a so called AVES-Plus. |
Its own weight equals 65 tons. It is self-propelled on track with a speed of 5 kph and off track with a speed of 2 kph. The other wagons, so called |
AVES standard, have an own weight of 44 tons and can carry 46 tons of load (equals 25 m3). |