mei 2013
Klussen in de haven.
Gisteren de nieuwe impeller in de waterpomp gezet, de inflatie op die dingen is groot: nu één voor de prijs van de twee die ik drie jaar geleden kocht:-( Afdekplaatje van de pomp eerst weer geschuurd om de beschadigingen te verwijderen, eerst op grof schuurpapier tien keer heen en weer schuren, draaien weer schuren enz. Een houdertje van multiplex met drie houtschroefjes die precies in de gaten van het deksel passen, verleende goede diensten. Daarna op fijn schuurpapier geschuurd en daarna op nog fijner papier. En omdat ik toch bezig was heb ik op de dynamo en de pomp de v-snaren vernieuwd. Toen ik de motor startte kwam er nog nauwelijks koelwater uit de uitlaat. Ik heb eerst alle slangen gecontroleerd op verstopping, die zelfs doorgeblazen:-S dat was dus niet de oorzaak. Tot ik het deksel weer van de wierbak haalde en plots zag dat er een barst in zat. Eerst provisorisch de zaak afgesloten met een plastic zakje tussen deksel en de wierbak: dat hielp, oorzaak gevonden. Helaas was het toen al te laat om een nieuw deksel te kopen. 's Avonds heb ik een perspex plaatje pas gemaakt in het deksel, alles in een dikke laag vaseline gezet en weer getest. Yes, koelwater als vanouds:-)) Komende week maar eens een nieuw deksel kopen en deze als noodoplossing voor een volgende keer bewaren. In de roef vordert de betimmering gestaag. De rugleuning cq bedverlenger is op de scharnieren na klaar. Nu eerst de zaak maar eens lakken.