Inleiding - Virginia Beach - Las Vegas - Grand Canyon - Los Angeles - San Francisco - Natuurparken

Natuurparken: Yosemite & Sequoia

Na dus een paar dagen in San Francisco te zijn geweest, kwamen we nu aan in Yosemite.
Yosemite is een van de bekendste natuurparken van Amerika.
De camping waar we op stonden, was echt prachtig! We stonden met de RV echt midden in de natuur!

Maargoed, bij aankomst was het nog aardig vroeg in de middag, dus besloten we de buurt wat te verkennen!
We trokken onze schoenen aan, en gingen een stuk wandelen.
We wandelden een kleine route, waarbij we langs allerlei riviertjes kwamen enz..

De volgende dag hebben we ook nog een hele ochtend gewandeld en uiteindelijk na een halve dag ongeveer zijn we weer gaan rijden.
We reden van Yosemite door naar Sequoia. Dit is ook een van de bekendste natuurparken van Amerika.
Enn jawel aangekomen in Sequoia werd ons al gauw duidelijk dat de beren rond de camping erg actief zijn.
We hoorden dat er een paar dagen daarvoor een paar RV's waren gesloopt door beren, omdat er eten in lag, en het raampje open stond (beetje dom maargoed)
Vanaf die dag, paste we dus goed op onze spullen!

We gingen dezelfde dag nog een stuk wandelen. We dachten, we volgen gewoon een pad en we zien wel waar we terecht komen.
Ik, Laura, Cor en Anne gingen dus wandelen. Al in het begin besloot Anne te gaan tekenen (haar grote hobby), dus Anne bleef achter en ging vlak bij de camping de rivier zitten tekenen.
Wij liepen met z'n drieën verder. Uiteindelijk kwamen we aan het eind van het pad. (dit was een paar kilometer verder). Hier bleken beren gezien te zijn. Dus we besloten, rustig en stilletjes af te wachten, en jahoor inderdaad, er waren enkele beren actief!!
Het bleek een moeder beer, met een jonkie te zijn! Helaas is het ons niet gelukt een goede foto te maken van de twee, want ze waren nogal een stukje van ons af aan het eten.
Maargoed, we waren dus aan het einde van het pad, op een rots. Je kon zelf nog naar beneden klimmen de rotsen af.(dit was op eigen risico)
Wij gingen natuurlijk de rotsten af, want tja.. er waren wel meer mensen naar beneden geklommen, dus wij dachten: waarom niet?
We klommen dus de rotsen af, en beneden was er nog een meertje. Dit meertje was ijskoud. Cor besloot erin te gaan zwemmen, en uiteindelijk ging Anne ook mee.
Ik durfde in het begin niet, want je weet nooit wat er allemaal in zo'n meertje zit, het was helemaal pikdonker (in het meertje) en je kon dus niets zien!
Uiteindelijk ben ik ook gegaan, wel 2x heen en weer gezwommen, en het was echt ijskoud!
Achteraf ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Want het was eigenlijk wel een beetje eng, maar toch wel weer erg leuk!

We klommen weer uit het water, en nog een stukje naar boven. Toen kwamen we een Brit tegen. Hij was foto's aan het maken van zijn zoon, voor de waterfal.
Cor raakte in gesprek, en uiteindelijk bood hij aan een mooie foto van ons te nemen, met zijn camera, en het thuis nog mooi te bewerken!
Nou daar konden wij geen nee tegen zeggen! En hiernaast zie je dus het mooie resultaat!