[ start :: plg :: dsn :: pic :: faq ]

 

[Q]: Waarom hebben jullie de fietsroute "om" gelegd ten opzichte van de bestaande situatie?
[A]: Dit is gedaan om het fiets- en autoverkeer te scheiden, waardoor men geen hinder meer heeft van elkaar, hierbij worden nu ook stoplichten gemeden, die eerder voor vertraging zorgden.. Daarnaast hoeft 'het gevecht' met de bus niet meer aangegaan te worden op de Michiel de Ruijterweg. De omgeving waar de route in ons plan doorloopt is een meer attractieve omgeving dan de bestaande route.

[Q]: Waarom is de straat in de stedelijke ruimte verdiept?
[A]: Dit hebben wij gedaan om te verdichten in het gebouw, omdat de kelderverdieping nu geschikt is voor winkels. Daarnaast ontstaat een interessantere stedelijke ruimte door het gemaakte niveauverschil.

[Q]: Waarom is de autoroute achter het hoofdgebouw langs geplaatst, je rijdt nu toch om?
[A]: Dit is gedaan om kruispunten te ontlasten, aangezien er nu in plaats van vier- of vijfsplitsingen op de knelpunten t-splitsingen ontstaan, die in een snellere doorstroom kunnen voorzien. Wat ook meewoog in de beslissing is de eenheid van het gebied, het hoofdgebouw is nu geen los element in de ruimte, maar onderdeel van de stedelijke ruimte van ons plangebied. De Jaffabegraafplaats is nu de buffer tussen het woongedeelte in ons plan en het huidige universiteitsterrein.

[Q]: Waarom is er een doorbraak gedaan in het gebouw?
[A]: Er is een doorbraak gemaakt in het gebouw om interessante ruimte te creëren op het grensovergang tussen park en stad en hierdoor een betere zichtrelatie te maken tussen het parkachtige gedeelte in de omgeving van het restaurant en het stedelijk gedeelte in de verdiepte straat waar de winkelgelegenheden zijn.