Hij heeft ook een controlerende functie. Als mensen bepaalde opdrachten niet op tijd af hebben komt er een melding binnen met een programma die een overzicht heeft van alle opdrachten en functies van werknemers. Hij stuurt een mail naar die persoon met de vraag of hij hulp nodig heeft.
Zijn werkdag begint om 8 uur. Hij begint met z’n mails checken om te kijken of er iets belangrijks bij zit zoals storingen, want dan moet hij bepaalde personen inlichten. Als er geen bijzonderheden zijn dan lost hij o.a. problemen op en beantwoord hij telefoontjes. Hij is om 5 uur klaar. De mails beantwoord hij nooit thuis behalve als het heel belangrijk is.
Omdat alle problemen bij hem komen wordt hij er meestal op aangekeken als het na een tijdje nog niet werkt. Hij kan er niet altijd iets aan doen, dus dat is wel een minder leuke kant. Een leuke kant van het werk is als je een oplossing hebt gevonden voor een probleem van iemand, zodat die persoon weer verder kan. Dan zijn die mensen er dankbaar voor. De werkplek bevalt wel.
Toen hij bij SDU begon nam hij alleen de telefoon op en noteerde het probleem en stuurde dit naar andere medewerkers. Nu is hij al doorgestroomd en is operationeel beheerder. Het is voor een gedeelte de zelfde functie alleen heeft hij alles zelf in de hand.
Heeft u nog tips voor mij?
Doe waar je gelukkig van wordt. En ruim je bureau vaak op.