Home| Contact | Interview | Over mij

 

Het Interview

 

 

Interview met Remko Mejer            Accountmanager Issys Heerhugowaard.
Door: Tjerk Kramer                                    Student Hogeschool Inholland: 498475

Remko Meijer, zo heet de persoon die ik heb geinterviewd, deze vriendelijke man is in het dagelijks leven accountmanager. Het belangrijkste wat hij de hele dag doet ik relaties met klanten onderhouden en offertes en adviesen opstellen voor deze klanten.
Zelf installeert Remko niet, dat gebeurt door de engineers binnen Issys. Zijn dag begint met een bezoek aan het kantoor, waar zijn agenda klaar ligt om te kijken waar hij vandaag heen moet. Deze agenda beheert hij zelf en hij kan dus ook zijn eigen rooster bepalen, dit lijkt mij erg prettig.
Het grootste deel van zijn werkzaamheden doet hij binnen het pand van Issys, dat is deels mogelijk door de mogelijkheden van cloud computing die Issys gebruikt. Om naar een klant te gaan heft hij uiteraard vervoer nodig, dit is ook geregeld. Alle accountmanagers en engineers hebben een auto van de zaak.
Remko is niet bang voor de ontwikkelingen die nog gaan komen zoals het verdwijnen van ruim 50% van de ict bedrijven, dit komt omdat Issys maatregelen heeft genomen tegen deze ontwikkeling. Dit hebben zijn gedaan door via de “cloud” te gaan werken.
Wel ziet Remko dat er steeds meer automatisering plaats vind via “clouds” en veel minder binnen het eigen kantoor, deze clouds staan dan namelijk in grote datacenters en bieden een groot visueel platform. Ook de toename van het aantal “apple” computers en digitale apparaten is Remko wel opgevallen.
Bijscholing binnen zijn bedrijf gebeurt via zogenaamde “webinars” dit zijn online seminars waarin een deel van de nieuwe ontwikkelingen word uitgelegd.
De engineers binnen Issys moeten daarentegen wel een complete opleiding afleggen. De accountmanagers mogen zich wel specialiseren, dit kunnen zij dan aangeven bij de leidinggevende, hiervoor is dan tijd en geld beschikbaar. Zo is Remko bijvoorbeeld gespecialiseerd in windows.                         :SP_A0266.jpg:SP_A0265.jpg

 

Binnen dit bedrijf worden er ook computers en laptops verkocht, zij hebben geen showroom binnen het bedrijf, maar kunnen als online bestellen en leveren dit daarna bij de klant.
Er is binnen Issys nog redelijk veel controle, dit gebeurt voornamelijk door een salesmeeting die elke vrijdag wordt gehouden, en 2x per jaar een functioneringsgesprek. Ook moet elke klant per jaar tenminste 1x bezocht worde.
Aangaande het loon wilde Remko weinig vertellen, wel heeft hij genoemd dat veel ict bedrijven boven de norm verdienen, en dat hij dit zelf dus ook geniet.
Op het moment is er nog veel concurrentie binnen de ict, dit omdat er nog heel veel bedrijven zijn die zich bezig houden met dit vakgebied
Het minst leuke aan zijn baan vind Remko het aanbieden van pc’s aan mensen en het bezighouden met dingen waarvan hij eigenlijk geen verstand heeft, zo is hij minder goed in virtualisatie oplossingen, en zal hier altijd een collega bijhalen.
En het leukste binnen zijn baan vind hij het adviseren van mensen.
Dit laatste gebeurt ook nog redelijk vaak, ze werken met 3 mensen op alle klanten binnen Issys, maar om elkaar te helpen gaan ze dikwijls mee naar elkaars klanten.
:SP_A0264.jpg