Niet alleen de nieuwe NEAT BLS Basistunnel zelf maar ook
het beheers- en onderhoudplan voor de nieuwe tunnel
krijgt een jaar voor
|
de geplande opening handen en voeten. Sinds het
voorjaar van 2006 heeft de BLS de beschikking over nieuw
modulair opgezet materieel
|
wat
bestemd is voor onderhoud en beheer van de nieuwe NEAT
tunnel. Het pakket wordt aangevuld door 3 nieuwe
diesel locomotieven |
en
tien nieuwe Störungsinterventionsfahrzeug (traktoren)
met bordes en kraan. |
Op
de foto zien we 3 eenheden van de modulair opgezette
eenheden welke voor oefening Blausee-Mitholz bezoeken
op 21 juli 2006.
|
Dit
op goederenwagens lijkende materieel is ieder voorzien
van een dieselmotor met hydraulische overbrenging naar
één as van ieder |
draaistel.
Dit materieel kan op eigenkracht een snelheid behalen
van 60 Km/h en mag met 100Km/h gesleept worden. |
De
bedoeling is dat dit modulair onderhoudmaterieel met
een diesellok naar de plaats van werkzaamheden
gesleept wordt alwaar het |
het
zelf op eigenkracht kan verplaatsen tijdens de
werkzaamheden. (Klik op de grote foto boven voor
meer info). |
Blausee-Mitholz
21 juli 2006. |
|
Verder
beschikbaar nieuw materieel voor onderhoud (klik
op de kleine foto's voor meer info): |
Further
new maintenance stock available (click on the small
photo’s for more): |
|
|
|
|
Mobile Instandhaltungseinheit |
Störungsinterventionsfahrzeug |
BLS Am 843 501 diesellocomotief |
Mobile work shed |
Shunter SIF from Robel |
BLS Am 843 501 diesel locomotive |
|
|
|
Not
just the new NEAT BLS Base tunnel, but also the
management and maintenance scheme for the tunnel is
being developed during a year. |
BLS
owns new modular built maintenance stock since spring
2006. This is being extended by 3 new diesel loco’s
and 10 new shunters (SIF) with |
platform
and crane.On the photo we see 3 units of the modular
shaped vehicles which visit Blausee-Mitholz for
exercises.
|
This
freightwagon look-like stock has been equiped with a
diesel engine with hydraulic transmission to one axle
of each bogie. This stock is able to |
speed
up to 60 kph with own traction and may be towed with
100 kph. It is use to tow the modular maintenance
stock to the place in charge. |
There
it can move on its own traction during the work.
Blausee-Mitholz 21st
of July 2006. |
|
(thx to mr Aleva for
translating J) |