Foto  van de maand september 2006

            .....Special.....

Niet alleen de nieuwe NEAT BLS Basistunnel zelf maar ook het beheers- en onderhoudplan voor de nieuwe tunnel  krijgt een jaar voor 
de geplande opening handen en voeten. Sinds het voorjaar van 2006 heeft de BLS de beschikking over nieuw modulair opgezet materieel 
wat bestemd is voor onderhoud en beheer van de nieuwe NEAT tunnel. Het pakket wordt aangevuld door 3 nieuwe diesel locomotieven
en tien nieuwe Störungsinterventionsfahrzeug (traktoren) met bordes en kraan.
Op de foto zien we 3 eenheden van de modulair opgezette eenheden welke voor oefening Blausee-Mitholz bezoeken op 21 juli 2006.
Dit op goederenwagens lijkende materieel is ieder voorzien van een dieselmotor met hydraulische overbrenging naar één as van ieder 
draaistel. Dit materieel kan op eigenkracht een snelheid behalen van 60 Km/h en mag met 100Km/h gesleept worden.
De bedoeling is dat dit modulair onderhoudmaterieel met een diesellok naar de plaats van werkzaamheden gesleept wordt alwaar het
het zelf op eigenkracht kan verplaatsen tijdens de werkzaamheden. (Klik op de grote foto boven voor meer info).
Blausee-Mitholz 21 juli 2006.
   
Verder beschikbaar nieuw materieel voor onderhoud (klik op de kleine foto's voor meer info):
Further new maintenance stock available (click on the small photo’s for more):
 
        
       Mobile Instandhaltungseinheit        Störungsinterventionsfahrzeug       BLS Am 843 501 diesellocomotief
       Mobile work shed        Shunter SIF from Robel       BLS Am 843 501 diesel locomotive
    
Not just the new NEAT BLS Base tunnel, but also the management and maintenance scheme for the tunnel is being developed during a year. 
BLS owns new modular built maintenance stock since spring 2006. This is being extended by 3 new diesel loco’s and 10 new shunters (SIF) with 
platform and crane.On the photo we see 3 units of the modular shaped vehicles which visit Blausee-Mitholz for exercises.
This freightwagon look-like stock has been equiped with a diesel engine with hydraulic transmission to one axle of each bogie. This stock is able to 
speed up to 60 kph with own traction and may be towed with 100 kph. It is use to tow the modular maintenance stock to the place in charge. 
There it can move on its own traction during the work. Blausee-Mitholz 21st of July 2006.
          
(thx to mr Aleva for translating J)