terug

         

  In 1925 werd de CFe 2/6 nr 784 en 785 als Triebwagen in dienst gesteld. In 1956 werd het rijtuigen 
verwijderd en werden de aandrijf gedeelten voorzien van een tweede cabine en ging verder door het leven  
als Traktor Te 2/3 nrs 31 en 32.    
De twee CFe 2/6 machines werden destijds  ingezet op de lijnen Bern-Bümpliz, Interlaken-Bönigen, Spiez-
Zweisimmen en Thun-Kandersteg. (Foto MFO, archief BLS)
     
In 1925 CFe2/6 nr 784 and 785 had been taken into service as motor cars. In 1956 the passenger parts
had been removed and 2nd driver cabins had been fitted on the power-units. These units continued life
as tractor (shunting loco) Te 2/3 nrs 31 and 32. Both CFe2/6 machines carried out their duties at the
Bern-Bumpliz, Interlaken-Boningen, Spiez-Zweizimen and Thun-Kandersteg routes these early days. (Photo
MFO, BLS-archive)

       

De aandrijving van de CFe 2/6 komt overeen men een halve Ce 4/6 welke uit 1920 dateert.
Overeenkomsten met de lokkast is ook duidelijk te zien.