In 1925 werd de CFe 2/6 nr 784 en 785 als Triebwagen in dienst gesteld. In 1956 werd het rijtuigen | |
verwijderd en werden de aandrijf gedeelten voorzien van een tweede cabine en ging verder door het leven | |
als Traktor Te 2/3 nrs 31 en 32. | |
De twee CFe 2/6 machines werden destijds ingezet op de lijnen Bern-Bümpliz, Interlaken-Bönigen, Spiez- | |
Zweisimmen en Thun-Kandersteg. (Foto MFO, archief BLS) | |
In 1925 CFe2/6 nr 784 and 785 had been
taken into service as motor cars. In 1956 the
passenger parts had been removed and 2nd driver cabins had been fitted on the power-units. These units continued life as tractor (shunting loco) Te 2/3 nrs 31 and 32. Both CFe2/6 machines carried out their duties at the Bern-Bumpliz, Interlaken-Boningen, Spiez-Zweizimen and Thun-Kandersteg routes these early days. (Photo MFO, BLS-archive) |
|
De aandrijving van de CFe 2/6 komt overeen men een halve Ce 4/6 welke uit 1920 dateert. | |
Overeenkomsten met de lokkast is ook duidelijk te zien. |