Foto van de maand juni 2007
BLS Re 465 017 ist wieder zu Hause

| Op maandag 30 april 2007 is de herstelde bak (nog zonder opschriften en logo) van de BLS Re 465 017 overgebracht van Winterthur naar |
| Spiez en kwam daarmee na het ongelukkig ongeval te Thun een jaar geleden weer herboren thuis. (zie archief foto van de maand mei 2006) |
| Zowel de bij het ongeval betrokken Re 465 014 als de 017 zijn bij Stadler (het voormalige SLM) hersteld. De kennis en tekeningen van de |
| voormalige bouwer van de serie Re 460/465 bleken nog aanwezig te zijn. De Re 465 014 is sinds kort al weer in dienst en de 017 gaat volgen. |
| Gezien de beschadigde bak geknikt was staat de herstelling eigenlijk gelijk aan nieuwbouw van een locomotief. |
| On Monday 30 April 2007 the repaired body (without inscriptions and logo) of BLS Re 465 017 has been transfered from Winterthur to Spiez and returned almost reborn back |
| home (refer to archive: May 2006). Both machines involved, Re 465 014 and 017, have been repaired at Stadler (former SLM). Knowledge and drawings of former |
| Re 465-builder appeared still to be present. Re 465 014 has returned back to its duties short time ago; the 017 will follow soon. Considering the disformed body, the |
| repair-works is almost equivalent to a new construction. |
![]() |
![]() |
| De Re 465 009 toog naar Winterthur en kwam rond 13:00 uur te Spiez terug met de 017 aan de haak. In de achterste cabine van de 017 |
| bevindt zich een begeleider. Bij toeval mocht ik getuige zijn van de binnenkomst van dit bijzondere transport. |
| The Re 465 009 went to Winterthur and came back by 1:00 PM at Spiez with the 017 coupled. In the tail-end cabin is occupied by a guard. It happened to be that I could |
| be there when this special transport reached its terminus. |

| Daar de 009 omloopt staat de 017 hulpeloos alleen op het emplacement van Spiez. Het betreft alleen de kale bak ontdaan van alle |
| apparatuur. Zelfs de sluitseinen werken niet zodat een Duits sluitbord voor het eigenlijke sluitsein prijkt. |
| Because the 009 is shunting around, the 017 stands solely at Spiez yard. It concerns a bare body, no inside equipment exists yet. Even the tail lights don’t work; |
| a German tail-marker sign is in use instead of the regular red lights. |
![]() |
![]() |
| Precies 18 minuten na binnenkomst kijken de Re 465 006 en de 015 toe hoe de 009 de 017 binnen duwt op spoor 54 van Depot Spiez. |
| Vrij spoedig gaan de deuren dicht. De BLS Re 465 017 is weer thuis en wordt de komende tijd in Depot volledig opgebouwd. |
| Spiez 30 april 2007 |
| Exactly 18 minutes after arrival Re 465 006 and 015 are watching how 017 is being pushed by 009 on track 54 at Spiez depot. Quite soon the doors close. |
| The BLS Re 465 017 is back home and is being completed at Spiez depot from now. Spiez 30 April 2007 |
| (thx to mr Aleva for translating J) |