Foto  van de maand mei 2006

BLS Re 465 017 en Re 465 012 in dubbeltractie met een auto trein aan de haak bij doorkomst te lalden Lötschberg  Süd-rampe 12 juli 2005.
Op deze foto is de BLS Re 465 017 machine nog in betere dagen. Op 28 april 2006 heeft deze machine te Thun een ongeval meegemaakt.
De Re 465 017 was samen met de Re 465 014 aan het rangeren om voor een goederentrein geplaatst te worden. Daarbij is het lokspan op
nog onverklaarbare wijze in het hoofdspoor terecht gekomen waar juist de ICE 278 Interlaken-Ost / Berlin passeerde. Een botsing was
het gevolg. De Re 465 017 alsmede de ICE Triebkopf 401 573 zijn zwaar beschadigd, de Re 465 014 is licht beschadigd.
Foto: Lalden 12 juli 2005.
  
BLS Re 465 017 and Re 465 012 in multi traction hauling a car train when passing through at Lalden station at Lötschberg Süd-rampe on July the 12th 2005. 
On this photograph the BLS Re 465 017 machine is still in better days. On April the 28th 2006 this machine has been involved to an accident at Thun. 
The Re 465 017 was coupled with the Re 465 014 and had been shunting to be placed in front of a freight train. Thereby both machines had reached - 
completely unexpected - the main track, where just that time the ICE 278 Interlaken-Ost/Berlin passed along. A collision was the consequence. 
The Re 465 017 as well as the ICE Triebkopf 401 573 have been damaged heavily, the Re 465 014 has been damaged slightly.
Photo: Lalden, 12 July 2005
    
(thx to mr Aleva for translating J)
        

Thun 28 april 2006.
Wegens ongeval met ICE 278 is de BLS Re 465 017 zwaar beschadigd. Achter de Re 465 017 staat de Re 465 014.
Foto Peter Gertsch machinist bij de SBB. (Vielen Dank Herr Gertsch)
  
Because of the accident with ICE 278 BLS Re 465 017 has been damaged heavily. The Re 465 017 is being followed by the Re 465 014.
Photo: Peter Gertsch, SBB train driver. (Many thanks, Mr. Gertsch)