Fondsenverwerving
Inleiding Belangeloos hulp verlenen kost handen vol geld. Een belangrijke bron van inkomsten van de Hulpdienst zijn dan ook de geldinzamelacties die het hele jaar door over de hele stad worden georganiseerd. De bekendste vindt plaats tijdens de veertiendaagse, namelijk de verkoop van zelfklevers. De hulpdienstmedewerkers nemen deel aan deze actie want met de opbrengsten ervan wordt oa. nieuw hulpmateriaal aangekocht. Maar naast de jaarlijkse stickeractie krijgen we ook spontane giften binnen van mensen, of kunnen we rekenen op de financiële steun van bedrijven. Daarom danken wij hen oprecht. |
||
De 14-daagse De 14-daagse is de grootste fondsenverwervingscampagne van het Rode Kruis. Via de verkoop van zelfklevers en producten wordt geld ingezameld. De 14-daagse grijpt elk jaar plaats eind april, begin mei. Dit jaar gaat onze
grootschalige stickeractie door van 27 april tot en met 11 mei. Vorig
jaar was een groot succes en we hopen dat we ook dit jaar op u kunnen
rekenen. Het geld zal nuttig besteed worden aan
nieuw materiaal en de afbetaling van onze ziekenwagen. |
|
|
|
Giften zijn fiscaal
aftrekbaar
Mensen die het Rode Kruis gedurende de loop van een zelfde jaar met ten
minste € 30 steunen, ontvangen van ons een attest in de maand
maart volgend op het jaar waarin de gift(en) werd(en) ontvangen.
|
|
Wat kan het Rode
Kruis doen met ...
5
euro is voldoende voor 10 dosissen ontsmettingsmiddel
|
|