Uitleg GPS Action Replay applet  (Hiervoor is een browser met java nodig)


De track gaat bij het openen van de pagina meteen lopen op 15x de werkelijke snelheid, met de knoppenbalk links onderin kun je die aanpassen en ook pauze vooruit enz... Met scrollen of met de schuif die links bovenin verschijnt kun je zowel de kaart als de snelheidsgrafiek inzoomen. Als het goed is beweegt de kaart gewoon mee met de het pijltje (=de boot) (mocht dat even niet zo zijn; doe een 'mouseover' op het pijltje). Maar uiteindelijk is het niet zo interessant om ons over de kaart van de Amstel te zien bewegen, zeker omdat de bootsnelheid door de nauwkeurige meting varieert tijdens de haal en dus eigenlijk niet echt te volgen is.. (in de grafiek iets beter).

Goed, hoe is dit wel nuttig te gebruiken?
Zet de track op stop en zoom flink uit in de snelheidsgrafiek met de schuif die linksboven in dat venster verschijnt; alle sprintjes en opzetjes zijn daar nu duidelijk te zien als 'bergen'. Met de 'tijdschuif' rechtsonder kun je de boot ook nog over de track bewegen. Als je in de snelheidsgrafiek een gebied selecteert, verschijnt daar meteen de relevante informatie (tevens kleurt dat deel van de track op de kaart groen).

Hieronder vindt je onze eerste training van zondag 6 januari 2013. Selecteer in de snelheidsgrafiek een gebied van 250m uit onze eerste sprintoefening op de terugweg (om c.a. 16.19u). Zo kun je zien dat we daar 50 sec over deden met een gemiddelde snelheid van 17,93 km/u. Zoom je wat verder in op de grafiek dan kun je ook het tempo bepalen door een gebied van 20sec te selecteren en de halen te tellen (helaas handmatig) dan kom je hier uit op ongeveer tempo 27.
Het stukje baantempo van de Rozenoordbrug naar de Berlagebrug was ongeveer 1930m waar we ongeveer 7.37 over hebben gedaan (15,3 km/u).

Veel plezier ermee!

Rogier

(zoom in met de schuif onder het GPS AR pro logo hieronder) - roeitraining Keizer 4-, za 12 januari 2013 - gemaakt met GpsarPro, www.gpsactionreplay.com


Get files of this Replay (tracks, maps, regatta)