dit is een alinia
Een potentiele klant dient zich via een hulpverlenende instantie te melden (klik voor de lijst met instanties). De instantie vult samen met de klant het aanvraagformulier van de St. Voedselbank Haarlemmermeer in. De instantie geeft een advies over het wel of niet ontvangen van een pakket alsmede het termijn waarvoor het pakket dient te worden verstrekt. Dit formulier word opgestuurd naar de Voedselbank. De Voedselbank toetst de aanvraag aan de hand van de door de landelijke voedselbank opgestelde criteria. Indien nodig mag de Voedselbank aan de hand van bankafschriften over de laatste drie maanden en/of documenten waaruit de noodzakelijke gegevens blijken, vaststellen of de aanvraag gehonoreerd wordt of niet. Deze gegevens zijn enerzijds het netto inkomen zoals loon, AOW e.d. en anderzijds alle vaste lasten zoals huur, energie, evt. aflossing van schulden enz. De klant ontvangt bericht waarin vermeld staat waar hij/zij het pakket mag ophalen en ook de begin- en afloopdatum van het voedselpakket. Mocht de klant niet voldoen aan de criteria dan zal hij/zij op de hoogte worden gebracht van de reden van afwijzing en zal hij/zij teruggestuurd worden naar de instelling via welk hij/zij bij de Voedselbank gekomen is.