Lege
houtsnippertrein onder treinnummer 49646 tijdens
doorkomst Blausee-Mitholz op maandag 26 juli 2004. |
Volgens
omloop zou de tractie twee maal Re 460 moeten zijn
echter de foto leert dat het een dubbeltractie van
twee Re 4/4 II machines |
betreft. De
leidende machine is de door SBB Cargo gehuurde Re 436
113 "Thun" van Regio Mittelland (met de
nog altijd zo karakteristieke |
grote ronde
frontseinen) en de tweede machine is de
SBB Cargo Re 4/4 II 11156. |
De SBB huurt al geruime tijd enkele Re 436
machines van de Regio Mittelland welke technisch gelijk zijn aan de
SBB Re 4/4 III serie. |
Deze SBB
Cargo huur machines worden zowel op de Gotthard als op
de Lötschberg-line ingezet echter om ze zo voor de
lens te krijgen |
is een
tref. RM is naast personenverkeer ook actief op Cargo
gebied en is onder de naam Crossrail
Europees actief. |
Het is de
bedoeling dat de Regio Mittelland midden 2005 volledig
gaat fuseren met ............. de BLS................ |
Regio
Mittelland is in 1997 ontstaan uit de bedrijven van de
ETB Gruppe te weten EBT (Emmental - Burgdorf -Thun-Bahn),
de SMB |
(Solothurn - Münster-Bahn
[Münster = Moutier]) en de VHB (Vereinigte
Huttwil Bahnen). |
De
oorsprong van de EBT Gruppe ligt rond 1932 waarbij
kleinere maatschappijen als EB, BTB en SMB
samenwerking zochten in de vorm |
van b.v. gezamenlijk
materieel beleid enz. Door fusies in de loop der jaren
bestond de EBT Gruppe na 1943 uit de EBT, SMB en de
VHB |
(EBT komt
voort uit de EB + BTB. De uiteindelijke VHB kwam voort
uit LHB + HWB + RSHB en kwam in 1944 bij de EBT Gruppe)
en gaat dus |
per 1997
verder onder één naam RM ofwel Regio
Mittelland. |
Ik ben in
mijn foto archief gedoken en vond 3 opnamen uit de ETB
Gruppe tijd welke de moeit waard zijn om even te
tonen. |
1#
EBT Re 4/4 111 |
2#
VHB Re 456 142 |
3#
EBT SMB VHB Tm 57 |
|
Empty
train, containing wood pieces, under train number
49646 when passing through Blausee-Mitholtz on Monday,
the 26th of July 2004. According
|
to
the standard time table traction should be supplied by 2
loco’s Re 460, however this photo ‘learns us’ that Re
4/4 II machines in bi-traction have been
|
used.
The leading machine is the Re 436 113 “Thun”,
hired by SBB Cargo, from Regio Mittelland (still
having its famous large front lights), and the |
second
machine is SBB Cargo Re 4/4 II 11156. |
SBB
has been hiring some Re 436 machines for quite some
time from RM, which are technically identical to SBB
Re 4/4 III . These hired machines take |
their
duties on both Gotthard and Lötschberg lines. But to
be able to get them pictured is just an occation.
Besides passenger traffic RM is also working |
on
cargo, and is under name Crossrail
operating
Europe-wide. |
Plans
have been envisaged that RM will work together with
…. BLS ! |
RM
has been put together by collecting in 1997 the
companies of the EBT group. The EBT group consists of
EBT (Emmental-Burgdorf-Thun Bahn), |
SMB
(Soloturn-Münster bahn [Münster= Moutier])
and VHB (Vereinigte Huttwil Bahnen).
EBT’s origin lies about 1932, in a situation in
which smaller |
companies
where to seek some kind of common operation (for
instance rolling stock policy, and so on). By all this
melting together the EBT group |
consisted
in 1943 of EBT, SMB and VHB (EBT has come from EB +
BTB. The final VHB has been formed of LHB + HWB + RSHB and
joined in
|
1944 the
EBT group) and continues from 1997
under one common name: RM, being Regio Mittelland.
|
When
creeping into my photo archive, I found 3 pictures from the
EBT group period which are worth to show here.
|
1#
EBT Re 4/4 111
|
2#
VHB Re 456 142
|
3#
EBT SMB VHB Tm 57
|
|
(thx to mr Aleva for
translating J)
Markus Giger Danke für die Info's |