Foto  van de maand  oktober 2003

        

DB 185 089 met 185 136 in dubbeltractie voor de lege kleiaarde trein 41044 op de Süd Rampe van de Lötschberg.
Inmiddels zijn van deze Duitse 185 serie vanaf DB 185 085 t/m 185 138 Helvetisiert. Dat zijn al 53 machines en de 
aflevering van de serie is nog in volle gang en zal tot nummer 185 149 in totaal 64 Hevetisierte machines bedragen.
Zoals bekend heeft DB Cargo een minderheid belang in BLS Cargo. Met 64 Helvetisierte 185 machines beschikt
 de DB Cargo dan over meer  locomotieven als de BLS Cargo met de Re 425, Re 465 en de Re 485 samen.
Tot op heden rijdt DB Cargo met de 185 serie twee slagen Tonzügen per dag maar daar zal het dus niet bij blijven. 
In de toekomst zullen we dus veel meer de Helvetisierte DB 185 voor diverse goederentreinen gaan zien. 
Zoals in foto van de maand Augustus gemeld is de BLS Cargo op de Gotthard route actief. Na verluid wil men uit 
gaan bouwen tot 80 treinen per dag. Een ieder geval zal deze lokserie naast de Lötschberg ook op de Gotthard 
route (onder BLS vlag) een beduidende rol gaan spelen. Het Zwitsers beeld wordt dus deels ver-Germaniseerd
Leere Tonzug 41044 Lalden 26 September 2003.
       
DB 185 089 and 185 136 in double traction heading the empty clay train no. 41044 at the Lötschberg south slope. In the 
mean time this German class 185 had been 'Helveticated'* starting with number 085 up to and including 138. These are only 
53 machines, but more loco's are being delivered to DB at the moment up to number 149. Eventually a total of 64 Helveticated 
machines will be available. It is widely known that DB Cargo has (a minor amount of) shares in BLS Cargo. When operating 
64 Helveticated 185-machines, DB Cargo has got more locomotives than BLS Cargo (Re 425, Re 465 and Re 485 together). 
Nowadays DB Cargo carries out two return journeys with 185 class loco's, but I am afraid this will increase. In future we will 
spot many more Helveticated DB 185 class machines, heading all sorts of freight trains.
As mentioned at the pic of the month August, BLS is active at the Gotthard route. Rumours are going that this will extend up to 
80 trains a day. At least this locomotive class will play an important role on the Gotthard route aswell (under BLS direction). 
The Swiss image is partly being 'Germanicated'. Empty Tonzug (clay train) 41044, Lalden 26 September 2003.
(thx to mr Aleva for translating)
* this means: adapted to operate on the Swiss rail infrastructure according Swiss specifications.