Foto  van de maand mei 2007

Tijd gaat snel. Werd in januari 2002 een aanvang gemaakt met de NEAT bouw te Frutigen volgende maand 16 juni 2007 is de officiële 
opening van de Lötschberg Basis Tunnel (LBT) Vanaf december 2006 wordt over het volledige traject test gereden met +/- 1000 testritten. 
Het traject gedeelte van Frutigen tot de aansluiting voor Reichenbach werd in dagbouw gemaakt. De foto's leert dat in oktober 2004 ter
hoogte van het station Frutigen nog een gigantische bouwput gaf van +/- 10 meter diepte. De foto links boven laat de moeilijke te bouwen 
passage zien met het riviertje de Engstligen. De foto rechts onder toont de bouw van de nieuwe voetgangers tunnel van het station Frutigen.
Met de hedendaagse techniek is alles in een 4 jaar tijd gerealiseerd en rijdt nu de trein door dit bouwwerk.
NEAT Baustelle Frutigen 21 oktober 2004.
      
Time flies! In Januari 2002 people started with NEAT-building works at Frutigen, next month, 16th of June is the official happening: the Lötschberg  
Basis Tunnel (LBT) opens. Commencing from December 2006 test runs are being made along the entire route with ca. 1000 runs in total. The section 
Frutigen to Reichenbach has been constructed on flat surface. The photos show a huge deep (ca. 10 m) building area. The photo upper left shows the  
heavy part: building the bridge over Engstligen river. The photo lower right shows constructing the food passenger tunnel at Frutigen station. 
Considering modern techniques, all together has been realized in 4 years, now trains are running right throug this area.
NEAT site Frutigen, 21 October 2004.
          
(thx to mr Aleva for translating J)