Foto van de maand mei 2007
![]() |
![]() |
![]() |
| Tijd gaat snel. Werd in januari 2002 een aanvang gemaakt met de NEAT bouw te Frutigen volgende maand 16 juni 2007 is de officiële |
| opening van de Lötschberg Basis Tunnel (LBT) Vanaf december 2006 wordt over het volledige traject test gereden met +/- 1000 testritten. |
| Het traject gedeelte van Frutigen tot de aansluiting voor Reichenbach werd in dagbouw gemaakt. De foto's leert dat in oktober 2004 ter |
| hoogte van het station Frutigen nog een gigantische bouwput gaf van +/- 10 meter diepte. De foto links boven laat de moeilijke te bouwen |
| passage zien met het riviertje de Engstligen. De foto rechts onder toont de bouw van de nieuwe voetgangers tunnel van het station Frutigen. |
| Met de hedendaagse techniek is alles in een 4 jaar tijd gerealiseerd en rijdt nu de trein door dit bouwwerk. |
| NEAT Baustelle Frutigen 21 oktober 2004. |
| Time flies! In Januari 2002 people started with NEAT-building works at Frutigen, next month, 16th of June is the official happening: the Lötschberg |
| Basis Tunnel (LBT) opens. Commencing from December 2006 test runs are being made along the entire route with ca. 1000 runs in total. The section |
| Frutigen to Reichenbach has been constructed on flat surface. The photos show a huge deep (ca. 10 m) building area. The photo upper left shows the |
| heavy part: building the bridge over Engstligen river. The photo lower right shows constructing the food passenger tunnel at Frutigen station. |
| Considering modern techniques, all together has been realized in 4 years, now trains are running right throug this area. |
| NEAT site Frutigen, 21 October 2004. |
| (thx to mr Aleva for translating J) |