Foto van de maand juli 2003
Twee SBB Re 420 (oude benaming Re 4/4 II ) in dubbeltractie trekken de IC 311 Val d'Ossola van | |
Basel naar Milaan. Volgens lok-omloop is dit sinds de nieuwe dienstregeling zo gepland. | |
Sinds de nieuwe dienstregeling rijden via de Gotthard route geen Euro City's meer met SBB Re 6/6 | |
machines maar uitsluitend met 2x SBB Re 4/4 II in dubbeltractie. Mijn inziens is dit lok-paar een uitvloeisel | |
van het SBB beleid. De achtergrond hier van is dat bij zware reizigers treinen voorheen Re 6/6 machines | |
werden ingezet i.p.v. dubbeltractie Re 460. Re 460 machines worden bij voorkeur in de pendeltreinen | |
ingezet. Nu zijn alle Re 6/6 machines in principe ingezet in de goederendienst zodat er voor Re 4/4 II in | |
dubbeltractie als oplossing is gekozen. | |
Blausee-Mitholz 30 mei 2003. | |
Two SBB Re420 (ex Re 4/4 II) in multi traction are hauling IC 311 Val d' Ossola from Basel to Milano. This service | |
has now be scheduled for the new time table. On the Gotthard route no EC trains run with SBB Re 6/6 machines | |
anymore by the start of new time table. Instead 2x SBB Re 4/4 II in multi traction are being used. The reason being, | |
heavy passenger trains worked with Re 6/6 machines before, rather than Re 460 in multi traction. Re 460's are | |
prefered now for push-pull trains. As the Re 6/6 has been chosen for freight trains, the only possible way is Re 4/4 II | |
in bi-traction. Bauseel-Mitholz 30th of May 2003. |