Foto  van de maand  juli  2003

           

   Twee SBB Re 420 (oude benaming Re 4/4 II ) in dubbeltractie trekken de IC 311 Val d'Ossola van
Basel naar Milaan. Volgens lok-omloop is dit sinds de nieuwe dienstregeling zo gepland.
   Sinds de nieuwe dienstregeling rijden via de Gotthard route geen Euro City's meer met SBB Re 6/6
   machines maar uitsluitend met 2x SBB Re 4/4 II in dubbeltractie. Mijn inziens is dit lok-paar een uitvloeisel
  van het SBB beleid. De achtergrond hier van is dat bij zware reizigers treinen voorheen Re 6/6 machines
werden ingezet i.p.v. dubbeltractie Re 460. Re 460 machines worden bij voorkeur in de pendeltreinen
ingezet. Nu zijn alle Re 6/6 machines in principe ingezet in de goederendienst zodat er voor Re 4/4 II in
dubbeltractie als oplossing is gekozen.
Blausee-Mitholz 30 mei 2003.
 
Two SBB Re420 (ex Re 4/4 II) in multi traction are hauling IC 311 Val d' Ossola from Basel to Milano. This service
has now be scheduled for the new time table. On the Gotthard route no EC trains run with SBB Re 6/6 machines
anymore by the start of new time table. Instead 2x SBB Re 4/4 II in multi traction are being used. The reason being,
heavy passenger trains worked with Re 6/6 machines before, rather than Re 460 in multi traction. Re 460's are
prefered now for push-pull trains. As the Re 6/6 has been chosen for freight trains, the only possible way is Re 4/4 II
in bi-traction. Bauseel-Mitholz 30th of May 2003.