Foto van de maand juli 2003
| Twee SBB Re 420 (oude benaming Re 4/4 II ) in dubbeltractie trekken de IC 311 Val d'Ossola van | |
| Basel naar Milaan. Volgens lok-omloop is dit sinds de nieuwe dienstregeling zo gepland. | |
| Sinds de nieuwe dienstregeling rijden via de Gotthard route geen Euro City's meer met SBB Re 6/6 | |
| machines maar uitsluitend met 2x SBB Re 4/4 II in dubbeltractie. Mijn inziens is dit lok-paar een uitvloeisel | |
| van het SBB beleid. De achtergrond hier van is dat bij zware reizigers treinen voorheen Re 6/6 machines | |
| werden ingezet i.p.v. dubbeltractie Re 460. Re 460 machines worden bij voorkeur in de pendeltreinen | |
| ingezet. Nu zijn alle Re 6/6 machines in principe ingezet in de goederendienst zodat er voor Re 4/4 II in | |
| dubbeltractie als oplossing is gekozen. | |
| Blausee-Mitholz 30 mei 2003. | |
| Two SBB Re420 (ex Re 4/4 II) in multi traction are hauling IC 311 Val d' Ossola from Basel to Milano. This service | |
| has now be scheduled for the new time table. On the Gotthard route no EC trains run with SBB Re 6/6 machines | |
| anymore by the start of new time table. Instead 2x SBB Re 4/4 II in multi traction are being used. The reason being, | |
| heavy passenger trains worked with Re 6/6 machines before, rather than Re 460 in multi traction. Re 460's are | |
| prefered now for push-pull trains. As the Re 6/6 has been chosen for freight trains, the only possible way is Re 4/4 II | |
| in bi-traction. Bauseel-Mitholz 30th of May 2003. |