Foto van de maand januari 2006

| BLS Re 4/4 180 is net
met de verlate UKV trein 41603
|
| opzitten en staat gereed voor vertrek als losse lok naar Spiez. |
| Gezien de nieuwe BLS NEAT Basistunnel eind 2007 in gebruik zal worden genomen is 2006 het laatste volle jaar waarin we dagelijks |
| nog Schiebe-dienst op de Lötschberg-Line kunnen aantreffen. Immers vooral zware goederentreinen zullen door de nieuwe tunnel |
| geleid worden zodat men met minder tractie en personeel toe kan. Bij capaciteit te kort van de nieuwe tunnel zal incidenteel nog zware |
| goederentreinen tussen 1200 en 1600 ton met opdrukdienst op het oude traject voorkomen. |
| Kandersteg 7 mei 2004. |
| BLS
Re 4/4 180 with the delayed UKV train
41603 |
| departure as a solo locomotive to Spiez. Given the new BLS NEAT basis tunnel which will be taken in use by the end of 2007, the entire year 2006 |
| will become the last period in which we can find daily banking duties on Lötschberg-Line. Especially heavy freight trains will send through the new |
| tunnel on order to reduce traction (energy) and staff. When there is shortage of capacity in the new tunnel, heavy freight trains (between 1200 and |
| 1600 tons) will incidentally occur on the old route with a banking loco. Kandersteg 7 May 2004. |
| (thx to mr Aleva for translating J) |