Foto  van de maand januari 2006

BLS Re 4/4 180 is net met de verlate UKV trein 41603 te Kandersteg aangekomen, heeft de opdrukdienst (Schiebe-dienst) er 
opzitten en staat gereed voor vertrek als losse lok naar Spiez. 
Gezien de nieuwe BLS NEAT Basistunnel eind 2007 in gebruik zal worden genomen is 2006 het laatste volle jaar waarin we dagelijks
nog Schiebe-dienst op de Lötschberg-Line kunnen aantreffen. Immers vooral zware goederentreinen zullen door de nieuwe tunnel
geleid worden zodat men met minder tractie en personeel toe kan. Bij capaciteit te kort van de nieuwe tunnel zal incidenteel nog zware
goederentreinen tussen 1200 en 1600 ton met opdrukdienst op het oude traject voorkomen. 
Kandersteg 7 mei 2004.
    
BLS Re 4/4 180 with the delayed UKV train 41603 has just arrived at Kandersteg, has the banking duty (Schiebe-dienst) done and is ready for 
departure as a solo locomotive to Spiez. Given the new BLS NEAT basis tunnel which will be taken in use by the end of 2007, the entire year 2006 
will become the last period in which we can find daily banking duties on Lötschberg-Line. Especially heavy freight trains will send through the new 
tunnel on order to reduce traction (energy) and staff. When there is shortage of capacity in the new tunnel, heavy freight trains (between 1200 and 
1600 tons) will incidentally occur on the old route with a banking loco. Kandersteg 7 May 2004.
  
(thx to mr Aleva for translating J)