Foto van de maand Januari 2002
Het traject Frutigen - Kandersteg staat met z'n 2,75 promille stijging en het bochtig karakter bekent als | |
één van de zwaarste trajecten van Europa. Het is dan ook niet verwonderlijk dat diverse soorten materieel | |
uit binnen en en buitenland op dit traject danig aan de tand gevoeld wordt. | |
Foto toont de Duitse 1 spanning locomotieven DB 145 001 en 016 in Depot Spiez op 27 augustus 1999. | |
In november 2000 volgden de 2 spanning uitvoering van dit type de DB 185 001 en 003 voor proefritten. | |
Voorheen was de ontwikkeling van deze machines in de vorm van de ADtranz 12X 128 001 meer dan een | |
jaar afgebroken aanwezig voor proeven en ontwikkeling bij de BLS. | |
In het najaar van 2001 werd bekend dat ........ SBB Cargo 10 nieuwe locomotieven bestelt heeft en wel van | |
het 2 spanning type Baureihe 185 om de 10 Re 465 machines te vervangen die nu naar de BLS zijn overgegaan. | |
Zie SBB: | |
Deze machines krijgen de nummering Re 482 000 t/m Re 482 009. De eerste wordt in februari 2002 geleverd | |
en de laatste zal ergens in juni op de baan verschijnen. Ze zijn geschikt voor 15000 V 16 2/3 Hz en 25000 V 50 Hz. | |
De Duitse Indusi , de Zwitserse Sicherung als mede het nieuwe Europese ERTMS is voorhanden . | |
Na het debakel van het SBB Cargo groene outfit zal deze nieuwe serie machines in het nieuwe kleurenschema | |
van SBB Cargo blauw/rood verschijnen. | |
The Frutigen-Kandersteg section, with its 2.75 %o climbing rate, is known as one of the most heavy railway lines in Europe. | |
It isn't suprising that various types of rolling stock (Swiss, and abroad) had been tested here. | |
This picture shows the German single voltage loco's DB 145 001 and 016 in the Spiez loc shed on august, 27 th 1999. | |
In November 2000 testing continued by the dual voltage loco's DB 185 001 and 003. | |
For almost one year ADtrans locomotive 12X 128 001 was present at BLS for testing purposes. These experiments | |
were because of the development of similar machines. In autumn 2001 the news was anounced that ....... SBB Cargo | |
10 had ordered the new locomotives, being the dual voltage version , known as Baureihe (class) 185. These are to | |
replace the 10 Re 465 machines which had been transfered to BLS. | |
See SBB: | |
These machines will be classified in the Re 482 range and get the numbers 000 to 009. The first one will be delivered | |
in February 2002 and the last one will appear somewhere in june on scene. They will be able to work under | |
15 kV 16 2/3 Hz and 25 kV 50 Hz catenary. The loco's comply with the German 'Indusi', the Swiss equivalent and also the | |
new European ERTMS. After all those arguments with the green SBB Carco colour scheme, this new series will be painted | |
in the new design: blue-red. |