Foto  van de maand december 2005

Op 12-9-2005 was voor de eerste maal een SBB Cargo Re 484 machine voor een Cisalpino geëxploiteerde Euro-City te zien.
Sinds 07-10-2005 zijn twee door Cisalpino gehuurde SBB Cargo machines in de reguliere dienst ingezet voor EC naar Italië en vanaf
de nieuwe dienstregeling ingaande 11-12-2005 zullen er 5 SBB Cargo Re 484 machines voor Cisalpino Euro-City's ingezet worden.
Thans zijn de SBB Cargo Re 484 014 en 017 aan Cisalpino verhuurd waarvan de 017 zelfs in Cis kleurstelling rond rijdt. De Re 484 lok
is een meerstroom machine geschikt voor onder andere Italië waar het ook toelating voor heeft. Dat is ook de reden van deze inzet.
De foto toont de EC 132 Cisalpino "Borromeo" van Milaan via Domodossola en Bern naar Basel SBB met de SBB Cargo Re 484 014
als tractie vanaf Milaan tot Bern bij het uitrijden van de Felsenburg tunnel III te Blausee-Mitholz 28-10-2005.
    
On 12 September 2005 SBB Cargo used an Re484 machine for Cisalpino Euro-City for the first time. Since 07 October 2005 two SBB Cargo 
machines have been used for the regular duties, rented by Cisalpino, for EC services to / from Italy. As from the new time table, starting 11 December 
2005, five SBB cargo Re 484 machines will be used for Cisalpino Euro-City's. Currently the SBB cargo is renting Re 484 014 and 017 to Cisalpino, 
of which 017 even runs in Cisalpino colour scheme. The Re 484 class is a multi system (current, signalling) locomotive, and has been arranged for 
duties in Italy where it has also admission for. That is as well the reason for this type of cross border services.
The photo shows EC 132 Cisalpino "Borromeo" from Milano via Domodossola and Bern to Basel SBB with the SBB Cargo Re 484 014 working 
along the Milano-Bern section when emerging the Felsenburg tunnel III at Blausee-Mitholz, 28 October 2005.
     
(thx to mr Aleva for translating J)