Foto van de maand december 2005
Op 12-9-2005 was voor de eerste maal een SBB Cargo Re 484 machine voor een Cisalpino geëxploiteerde Euro-City te zien. |
Sinds 07-10-2005 zijn twee door Cisalpino gehuurde SBB Cargo machines in de reguliere dienst ingezet voor EC naar Italië en vanaf |
de nieuwe dienstregeling ingaande 11-12-2005 zullen er 5 SBB Cargo Re 484 machines voor Cisalpino Euro-City's ingezet worden. |
Thans zijn de SBB Cargo Re 484 014 en 017 aan Cisalpino verhuurd waarvan de 017 zelfs in Cis kleurstelling rond rijdt. De Re 484 lok |
is een meerstroom machine geschikt voor onder andere Italië waar het ook toelating voor heeft. Dat is ook de reden van deze inzet. |
De foto toont de EC 132 Cisalpino "Borromeo" van Milaan via Domodossola en Bern naar Basel SBB met de SBB Cargo Re 484 014 |
als tractie vanaf Milaan tot Bern bij het uitrijden van de Felsenburg tunnel III te Blausee-Mitholz 28-10-2005. |
On 12 September 2005 SBB Cargo used an Re484 machine for Cisalpino Euro-City for the first time. Since 07 October 2005 two SBB Cargo |
machines have been used for the regular duties, rented by Cisalpino, for EC services to / from Italy. As from the new time table, starting 11 December |
2005, five SBB cargo Re 484 machines will be used for Cisalpino Euro-City's. Currently the SBB cargo is renting Re 484 014 and 017 to Cisalpino, |
of which 017 even runs in Cisalpino colour scheme. The Re 484 class is a multi system (current, signalling) locomotive, and has been arranged for |
duties in Italy where it has also admission for. That is as well the reason for this type of cross border services. |
The photo shows EC 132 Cisalpino "Borromeo" from Milano via Domodossola and Bern to Basel SBB with the SBB Cargo Re 484 014 working |
along the Milano-Bern section when emerging the Felsenburg tunnel III at Blausee-Mitholz, 28 October 2005. |
(thx to mr Aleva for translating J) |