Foto van de maand  Augustus 2001

       

  Blausee-Mitholz 19 juli 2001.  Een toevallig beeld als gevolg van vertraging en werkzaamheden.
  Op spoor 4 staat SBB Re 6/6 11626 Zollikofen met cementtrein 61081 te wachten op zijn beurt.
  Op spoor 1 staat BLS Ae 8/8 275 gereed voor vertrek met lege Aushub trein 70323f.
  Op spoor 3 staat extra vakantietrein 35157 met de ex Swiss Express machine SBB Re 4/4 II 11113.
  Dit bijzonder beeld ontstond doordat de Aushub trein te laat was waardoor de cementtrein op spoor 4
werd geplaatst. Daar boven Blausee-Mitholz nog steeds door werkzaamheden 1 spoor buitendienst is
kreeg de extra vakantie trein rood sein en moest wachten voor de tegen trein  IC 886 (Brig-Bern-Basel).
Na passeren van IC 886 over het enige nog vrije spoor 2 kon de 35157 vertrekken gevolgd door de
Aushub 70323f waarna de Re 6/6 de cement wagens en een onderlosser op het Kieswerk kon plaatsen.
       
At Blausee-Mitholz , 19 July 2001. It happened to be, to get this picture, because of delays and rail road works.
On the 4 th track SBB loco Re 6/6 11626 "Zollikofen" is seen with freight train (cement) nr 61081, awaiting "its turn".
On the 1st track BLS Ae 8/8 275 is ready for leave with an empty "Aushub" (spoil) train, nr 70323f.
Track nr 3 shows a special train (nr 35157) for holiday duties, headed by former Swiss Express machine
SBB Re 4/4 II 11113.
This particular situation was created because of the late arrival of the Aushub (spoil) train, which forced the cement train
to switch to track nr 4. As traffic works are still going between Blausee-Mitholz andKandersteg - which makes one
track out of order - the extra holiday train faces a red showing signal and has to wait for the IC train in opposite
direction (nr 886 Brig-Bern-Basel).
After the IC 886 could pass by (using the only track available, nr 2), holiday train 35157 was able to depart, followed
by Aushub (spoil) train 70323f. Finally the Re 6/6 loc shunted the cement wagons and one Tds (gravel wagon) to the
gravel yard.