Reisverslag Henk!

Dit is het reisverslag van Henk, veel leesplezier!

26/07/2003

Na een Vrijdag avond met elkaar kennis gemaakt te hebben, vertrokken we de volgende ochtend om 08.45 uur. Na een lange reis van veel praten en spelletjes, kwamen we s´avonds in het grensgebied van Duitsland en Oostenrijk aan. We hebben s´avonds gevoetbald en tot laat in de avond muziek gemaakt.

27/07/2003

De volgende ochtend vertrokken we om 08.30 uur van de camping. Na een voorspoedige rit door Oostenrijk en een hechtische rit door Wenen. Kwamen we vroeg in middag bij de grens van Slowakije aan. Zelf had ik de indruk dat dit lang zal gaan duren, maar binnen een kwartier waren we de grens over. Toen we in Bratislava waren ging er op eens een waarschuwingslampje in de Volkswagen branden. Dit betekende dat de remvoering van één van de remmen bijna versleten was. De reisleiding heeft touringcarbedrijf Klomp B.V. in Nederland gebeld. Die mensen hebben een ophaalbedrijf gestuurd. De medewerker daar van, heeft er naar gekeken en 1 ½ uur later konden we weer verder rijden. Na een prachtige rit kwamen we ( Martin ) op de camping aan. S´avonds hebben we met elkaar nog veel gepraat.

28/07/2003

Vandaag zijn we vroeg opgestaan. De bedoeling was om in het Mala Fatra gebergte te gaan wandelen. Na een voorspoedige rit waren we er. De bedoeling was om met een kabelbaan omhoog te gaan, maar de kabelbaan was buiten gebruik. We hebben dus het hele stuk gelopen. Op een gegeven moment waren we op het eindpunt. Je had er een mooi uitzicht. We hebben toen besloten om nog een berg te beklimmen. Het uitzicht was er prachtig, want je kon heel de omgeving zien. Na een voorspoedige afdaling, waren rond 17.00 uur weer bij de busjes. We hebben daar nog in een restaurant gegeten.

29/07/2003

Vandaag was het niet mogelijk om activiteiten te ondernemen. Dit kwam omdat er een groot regengebied overtrok, afkomstig uit Polen. We hebben die dag allerlei spelletjes gedaan, zo als mensergerjeniet en pesten. S´avonds wilde we er even tussen uit en zijn dus een berg opgelopen.

30/07/2003

Vandaag zijn de plannen om een kasteel te bezoeken en dan een lang stuk te wandelen in de bergen. Het kasteel was de moeite waard. Want je had er een prachtig uitzicht en de tentoonstelling was ook leuk. Daarna hebben we vier uur gewandeld in de bergen. Dit was de moeite waard, want er zaten twee prachtige uitzichtenen bij. Als afsluiting van de dag, hebben we het spel Ringeling gedaan.

31/07/2003

Vandaag vertrekken we naar oost-Slowakije. Tijdens de reis bezoeken we een stalignietengrot. Dit was de moeite waard, want er waren prachtige druipstenen te zien. Rond 18.00 uur kwamen we in Slovenski Rai aan.

01/08/2003

Vandaag zijn we in Slovenski Rai gaan wandelen. We moesten via ladders, stallen bruggetjes en kettingen omhoog. Dit was zeer de moeite waard.

02/08/2003

Vandaag zijn we in een middeleeuws stadje gaan kijken. Dit was de moeite waard. Want er waren prachtige gebouwen en een stadsmuur te zien. Daarna is er een groep terug naar de camping gegaan en zijn wij naar een kasteel gaan kijken. Dit was erg mooi, want het kasteel was grotendeels nog intact.

03/08/2003

Vandaag vertrokken we om 08.45 uur naar de Hoge Tatra. We wilden een tocht gaan maken van tien uur. De tocht was schitterend. Want zo loop je tussen de naaldbomen en zie je later de eeuwige sneeuw. Het laaste stuk van de beklimming was zwaar en moeilijk, maar je had er een prachtig uitzicht voor terug. Tot slot zijn we in Stary Smokovec uit eten geweest.

04/08/2003

Deze dag bestond voornamelijk uit reizen. We wilden vandaag 600 km afleggen naar Tjechie. Onderweg werd er veel gepraat en mee gezongen met de band Queen. Onderweg hebben we in de file gestaan, dus hebben we een stuk om gereden. Door verschillende omstandigheden hebben we Cesky Crumlov niet kunnen bereiken. Dus stonden we om 20.00 uur op de mini-camping.

05/08/2003

Vandaag zijn we om 08.30 uur vertrokken naar ( camping ) Cesky Crumlov. Na een voorspoedige reis, waren we om 12.00 uur op de camping. We hebben die middag gezwommen en spelletjes gedaan.

06/08/2003

Vandaag zijn we de toerist gaan uit hangen in Cesky Crumlov. Een mooi stadje, want er waren een aantal prachtige gebouwen en een kasteel te zien. De groep was op een gegeven moment verdeeld in kleine groepjes. Zelf zijn we een groepje naar een internetcafe geweest. Verder hebben er een aantal souvenirtjes gekocht en zijn we naar het martel-museum geweest. Dit was erg leuk en grappig. Op de camping hebben we nog in het riviertje gezommen en zijn we uit eten geweest.

07/08/2003

Vandaag moesten we vroeg opstaan, want we zijn gaan kanoën op de Moldau. Om 09.15 uur moesten we aanwezig zijn. Er werd gevraagd wie er een reddingsvest om wilde, maar niemand wilde dit. Alleen Jeldert kreeg een reddingsvest, want hij was de avond er voor dronken geweest. Voor dat we begonnen met kanoën kreeg we in het engels de basisinstructies te horen. Daarna zijn we twintig kilometer stroom afwaarts gaan kanoën. Dit was zeer afwisselend, want er kwamen regelmatig stroomversnelling voor. Zelf hadden we in het begin de grootste moeite met het parcour. Maar uiteindelijk was het zeer geslaagde dag.

08/08/2003

Vandaag was de planning om naar Duitsland te reizen. Maar als de reis snel verliep reden we door naar Enschede. We stonden om 06.00 uur op en we vertrokken om ongeveer 08.30 uur. Na een lange rit door Tjechie en Duitsland besloten we door te rijden naar Enschede Onderweg hebben we ons vermaakt met muziek, het spel van Sander en Lissane en met het spelletje kamertje verhuur. Verder hebben we tijdens deze erg warme rit, veel gepraat over allerlei onderwerpen.We kwamen zelfs eerder in Enschede aan dan verwacht. Want we waren om 10.30 in Enschede. We hebben het zaterdagnacht nog erg laat gemaakt. Want eerst zijn we met een groep Enschede in geweest en daarna onder genot van een biertje en chips nog veel gepraat en in elkanders schrift geschreven.

09/08/2003

Deze laaste dag hebben we eerst uitgeslapen en daarna zijn we onze bagage gaan inpakken. Het was de bedoeling om de trein te nemen van 11.30 uur. Het grootste deel is met de trein naar huis gegaan, maar Koen, Lianne en ik mochten met Ad mee rijden. Het afscheid was uitbundig en goed en iedereen heeft elkaar succes gewenst.

Verder vond ik jullie een gezellige groep. Waar iedereen zich in thuis voelde. Het gaat jullie goed.