Help
  1. Algemeen/Regels
  2. Geld
  3. Power
  4. Spelfiguren
  5. FAQ (Veelgestelde vragen)

Algemeen/Regels
Dutchcrime2005 is een online, text-based spel waarbij je d.m.v. kliks en het kopen van wapens sterker kan worden. Er zijn enkele regels waaraan de spelers zich moeten houden, als ze dit niet doen worden ze gereset (dus zijn ze alles kwijt) of ze worden geband.

  1. Spammen is niet toegestaan, hiermee bedoel ik dat je geen andere site's mag adverteren!
  2. Bij elke vorm van bedreiging zal de desbetreffende persoon verwijderd worden en/of een ban krijgen
  3. Het gebruik van proxies is verboden.
  4. Het is niet toegestaan meerdere accounts te hebben, 1 account per computer, meldt ff bij de admin indien meerdere mensen op een computer willen spelen met verschillende account's natuurlijk
  5. Zeuren bij de admins kan uiteindigen op een reset of zelfs een verwijderen!

Geld
Elke speler krijgt elk uur $300 contant. Verder zijn er nog verschillende manieren om geld te krijgen in het spel:

Kliks
Als iemand op jouw link klikt krijg je geld. De hoeveelheid geld die je krijgt ligt aan het aantal junkies/klonen/agenten dat je al hebt:
00 - 25 $15000 contant, $20000 op de bank
25 - 50 $7500 contant, $10000 op de bank
meer dan 50 $3500 contant, $5000 op de bank

Bank
Der is een maximum van 100 mil

Aanvallen
Je kan andere spelers aanvallen en hun geld stelen. Als je iemand aanvalt die bijna even sterk of sterker is dan jij dan heb is er de kans dat je verliest en dat er geld van jou word gestolen...

Wapens verkopen
Als je echt geld nodig hebt zou je je wapens kunnen verkopen. De opbrengst van een wapen is de helft van wat het wapen oorspronkelijk gekost heeft.


Power
Om sterker te worden moet je wapens en junkies/klonen/agenten krijgen, voor elke junkies/klonen/agenten gaat je power vijf punten omhoog. Dit gaat een stuk sneller met wapens. De hoeveelheid power die je erbij krijgt van een wapen is het gemiddelde van de attack en defence power van dat wapen. Door een wapen met 150 attack en 50 defence gaat je power dus 100 omhoog.

Spelfiguren
Wanneer je je aanmeldt, kan je kiezen uit drie verschillende types. Elk van deze types heeft een eigen voordeel en wapens die de andere types niet hebben. Hieronder is een lijst met de voordelen/nadelen van elke soort:

Drugsdealer + Wapens zijn 5% goedkoper
Wetenschapper + Alles is 5% krachtiger
Politie + Elk uur $100 op de bank (en net als elk ander type $100 contant)
- Kunnen geen andere agenten aanvallen

Clans
Een clan is een soort bondgenootschap: mensen komen in jouw clan, dan kun je elkaar niet meer aanvallen maar is het de bedoeling dat je elkaar helpt. Clans kunnen elkaar aanvallen, hierbij kunnen ze geld en grond winnen of verliezen. Dat heb je nodig als je je clan sterker en groter wilt maken:

Je kunt de volgende items kopen:
Huis In een huis kunnen 5 clanmembers. Als je meer mensen in je clan wilt moet je dus meer huizen kopen. Ze nemen 100m2 in beslag
Muur Een muur beschermt jouw clan tegen aanvallen. Een muur geef 3000 defence en neemt 100m2 in beslag

Een clan kan ook geld-items kopen, dan krijgt iedere clanmember per uur een bepaald bedrag op zijn bank of contant. Het bedrag verschilt per type clan:
Drugsdealers Coffeeshop: per uur per coffeeshop $100 contant, $300 op de bank. Neemt 100m2 in beslag
Wetenschappers Chemie lab: per uur per chemie lab $200 contant, $200 op de bank. Neemt 100m2 in beslag
Agenten Aandeel: per uur per aandeel tussen de $300 en $600 op de bank. Voor elk aandeel is een manager nodig. Je kan iemand manager maken wanneer je clan-leader bent.


Er zijn verschillende ranken in een clan:

Owner De persoon die de clan heeft gemaakt. Hij heeft alle macht en kan de clan opheffen. Er kan maar 1 owner zijn.
Leader Verschillende mensen kunnen leader worden gemaakt. Deze hebben dezelfde macht als de owner, maar ze kunnen de clan niet opheffen
Generaal De generaal kan andere clans aanvallen.
Manager De manager beheert het geld en kan gebouwen kopen
Recruiter De recruiter zorgt ervoor dat andere mensen bij de clan komen, hij kan hen aannemen of weigeren
Member Een member heeft geen macht, hij krijgt wel gewoon elk uur geld van de geld-items die een clan heeft.

FAQ
Wanneer staat iemand onder bescherming, en wat doet het?
De eerste 12 uur nadat iemand zijn account heeft geactiveerd, staat hij onder bescherming. Dat wil zeggen dat niemand hem aan kan vallen, maar ook hijzelf kan niemand aanvallen, doneren of geld gedoneerd krijgen. Deze periode is er vooral zodat mensen veel kliks kunnen regelen zonder dat hun geld telkens wordt gestolen. Op die manier hebben ze na de eerste 24 uur al wat wapens kunnen kopen en hebben ze dus een betere kans om hogerop te komen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Ga naar login en klik op Wachtwoord vergeten?. Vul je e-mail in waarmee je je hebt aangemeld bij Dutchcrime2005. Er zal een link worden verstuurd naar het opgegeven e-mail adres. Wanneer iemand op deze link drukt zal er een nieuw wachtwoord ingesteld worden, en deze word naar het e-mail adres gestuurd. Wij raden u aan dit wachtwoord meteen te veranderen.

Waar kan ik m'n wachtwoord veranderen?
Je kunt je wachtwoord veranderen op de pagina "Profiel". Onderaan die pagina kun je je nieuwe wachtwoord invullen.