Kerntaak 1: Ontwikkelen van
informatiesystemen.
BPV- COMPETENTIETABEL
ICT
beheerder
(zie bijlage I voor een voorbeeld van een uitgewerkte
BPV-competentietabel) |
|
naam
bedrijf:
TEDAS
plaats
bedrijf: ANKARA
naam
praktijkopleider:
Dhr. Cetin |
naam leerling:
Bercin
leerling nummer:
90286005
|
|
BPV-periode: 29 aug 2005 / 27
jan 2006 |
naam BPV-docent school:
Van De Berg |
|
Tijdens BPV2 ligt de voorkeur bij het ontwikkelen van
de competenties behorende bij Kerntaak 1 en
2.
Uiteraard is het ook mogelijk om vanuit de specifieke
kwaliteiten en mogelijkheden van het bedrijf
competenties
van Kerntaak 3 te
ontwikkelen. |
|
Zie ook het portfolio voor de stand van zaken
bij
het aanvullend onderwijs
zoals:
ECDL,
Visio, VBA, A+, Duits en Engels. |
Bewijzen aantoonbaar uitgevoerd in
BPV
opnemen in portfolio.
|
|
Aankruisen |
|
Wat heb
ik op school gedaan
|
Wat
kan ik in het bedrijf oefenen(POP) |
Tijdens BPV 2 |
|
Competentiegebied
|
Competentie in toetsbare omschrijving in de context
van Kerntaak 1
(zie
voor volledige beschrijving bijlage H) |
|
A |
B |
C |
C |
C |
C |
C |
C |
Z |
|
|
Vakmatig en methodisch |
1.
functioneel ontwerpen |
X |
|
X |
x |
x |
x |
x |
|
|
1 |
|
2.
adviseren |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
3.
vertalen functionele ontwerpen |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
4.
realiseren informatiesysteem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
5.
bevindingen beschrijven |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
6.
implementeren informatiesysteem |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
7.
gebruikersinstructie opstellen |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
Bestuurlijk-organisatorisch en
strategisch |
8.
projectmatig werken |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
9.
toetsen opdrachten |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
11. instrueren |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
Sociaal-communicatief en
cultureel-normatief |
12. communiceren
mondeling NL -EN- TR |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
12. communiceren
schriftelijk NL
-EN- TR |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
13. samenwerken |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
14. adviseren en
motiveren |
X |
X |
Xx |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
15. dienstbaar
opstellen |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
Leer- en vormgeving |
16. bepalen eigen werkzaamheden
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
17. nieuwe ontwikkelingen
volgen |
|
X |
X Cebit |
|
|
|
|
|
|
18 |
|
17. nieuwe ontwikkelingen
toepassen |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|