Ervaringen uit de praktijk

 

 
Vanuit de medewerker gezien:

 

De (nieuwe) medewerker is aangenaam verrast en blij met de 100% aandacht. "Nu kan ik vragen stellen wanneer ik ze heb en word ik ook direct geholpen. Er is nu echt tijd voor me".
Begeleiding op de werkplek werkt perfect. Coach kan direct inspelen op werkwijze / problematiek van de werknemer.
De dag starten met persoonlijk gesprek (in privé ruimte) werkt zeer positief.
Het coachingstraject wordt opgedeeld in een aantal sessies van maximaal 2 uur per keer. Werkgedrag is aangeleerd gedrag en kan niet omgezet worden door bijvoorbeeld 2 hele dagen intensief te begeleiden. De kracht zit in het herhalen. Het vaker korter aanwezig zijn op de werkvloer en het beïnvloeden van werkgedrag lijdt ertoe dat werkgedrag veranderd kan worden.
Na afloop is een veelgehoorde uitspraak: "Ik zal je zeker aanraden bij een ander!!!!"
D.m.v. het kwaliteitenspel wordt duidelijk gemaakt waar je mogelijkheden en uitdagingen liggen.

 

Vanuit de werkgever gezien:

 

Je neemt een zorg uit handen.
De 100% aandacht methodiek werkt heel goed en men is de middag van de dag van aankomst al productief.
Denk je dat de persoon geschikt is om deze baan te vervullen?
Zijn er aandachtspunten waar we op moeten letten?
We zoeken nog een nieuwe medewerker. Weet jij niet iemand die past in ons bedrijf en geschikt is voor de werkzaamheden?
Door het 1 op 1 gesprek bij aanvang van het traject bouwt werknemer vertrouwen op met coach, een uitstekende basis om verder te werken.
Begeleiding op de werkplek werkt perfect. Coach kan direct inspelen op werkwijze / problematiek van de werknemer.

 

 

 

jevoelt[1].jpg (21649 bytes)