Foto  van de maand augustus 2005 Special

Na twee weken van voorbereiding vond van 18 t/m 20 juli 2005 spoorvernieuwing van spoor 1 te Blausee-Mitholz plaats.
Met groot materieel werd in de nachtelijke uren (van 20:00 tot 06:00 uur) de werkzaamheden uitgevoerd. Op de foto is een speciaal 
wagon AVES-Plus aan het werk te zien van de firma SERSA.  Deze wagon wordt gebruikt voor het afvoeren van oude ballast en daar 
waar het spoor ophoud gaat deze wagon als rupsvoertuig verder..........
     
Spoorvernieuwing zoals hier te Blausee-Mitholz gaat globaal als volgt in het werk................... :
 Het oude spoor wordt in hapklare secties doorgesneden met snijbranders.
Met een Gottwald kraan worden de secties uit getild en verwijdert.
Met een "Schotterreinigungsmaschine" wordt de oude ballast uitgegraven (Aushub) Dit is eveneens een spoor en rups voertuig
De Aushub wordt afgevoerd met de AVES wagons (alleen de eerste heeft rupsbanden en gaat uit het spoor)
Een onderlaag nieuwe ballast wordt gestort en geëgaliseerd door een graafmachine
Nieuwe spoorsecties wordt met de Gottwald kraan geplaatst en nieuwe ballast   wordt gestort
      
Spoor 1 te Blausee-Mitholz betreft het nevenspoor welke gebruikt wordt voor rangeerwerkzaamheden t.b.v. de bediening van het 
Kieswerk. Met de vernieuwing is een zwaardere railstaaf toegepast welke geschikt is voor 22,5 ton asdruk waarmee het mogelijk
wordt dit spoor ook te gebruiken als uitwijkspoor voor goederentreinen.
Best interessant om eens te zien hoe voorvernieuwing in zijn werk gaat en een paar nachtelijke uurtjes er aan op te offeren.............
Foto van de AVES speciaal wagon Blausee-Mitholz 19 juli 2005.
   
After two weeks of preparation the track no 1 renewal took place at Blausee Mitholz.With a lot of equipment the work was being carried out during
the night (from 8 pm until 6 am) On the photo a special wagon, AVES-Plus owned by Sersa, can be seen at work. It is being used for the disposal
of old stone gravel bed. And where the rails stop it contues a off-road vehicle.
 
The old track bein cut into pieces.
Using a heavy Gottwald crane the sections are being lifted.
Using a gravel bed clearing machine the old gravel bed is being dug away.
The material is being carried away using the AVES wagons.
An base layer comes into its place and a dragling makes the surface reguelar.
New sectons are being placed by the Gottwald crane and the new gravel bed is being discharged
  
Track no 1 at Blausee-Mitholz represents a secundary siding, which is being used for shunting purposes for delivery at the stone factory (Kieswerk).
When renewing the rails, a heavier profile has been introduced, which is able to cope with 22,5 tons pressure. So by doing this an additional
track comes available for freight trains. I find it rather smart to spend a few hours at night and watch this track renewal.
Photo of the AVES special vehicle, Blausee-Mitholz, July the19th 2005.
 
(thx to mr Aleva for translating J)