Audi pagina van de site

 

Home

Foto's

 

 

 

 

Email

 

 

 

 

 

 

 

 

In augustus 2005 heb ik een Audi GT5 coupe, bauwjaar 1981 gekocht. Via marktplaats had ik het ding gezien. Toen ik de eerste foto's zag, was ik "helaas" helemaal verkocht. Inderdaad helaas ja, achteraf bleek dat mijn enthousiasme zo groot was, dat ik niet erg nauwkeurig de auto bekeken heb toen ik hem ophaalde. Met de nodige ellende natuurlijk.

Maar ja, ik was al een tijdje op zoek naar een mooie coupe. Het moest er een uit 81 zijn, omdat ik er belasting vrij mee wil rijden. tevens moest het natuurlijk een 5 cilinder zijn, en niet de 1.9 liter.

Ook ben ik niet erg kapot van de bumpers van het eerste model. ik wil dus eigenlijk een type 85, maar met een 81 kenteken.

Deze had alles, er was al een 2.2 liter ingebouwd, bumpers van het nieuwe model erop, en alle roest was weggelast. Tevens was de hele auto gespoten en de stoelen opnieuw bekleed. Er was maar een klein probleempje. De auto had i.v.m. ontsteking problemen al 10 jaar niet meer gelopen.

Zoals ik al verwacht had, was het ontstekingsprobleem niet zo heel groot. Binnen een dag liep het ding weer. Een groter probleem kwam aan het licht toen ik de auto van zijn tijdelijke standplaats naar de garage wou slepen. Aangezien ik niet zoveel tijd heb (inderdaad erg handig als je een auto wilt restaureren), en er ondertussen een vakantie was tussengekomen, had hij al een tijdje stil gestaan. Dus zaten de remmen een beetje vast. Dus iets meer gas gegeven met de auto die slepen moest. spontaan brak het sleepoog aan de achterkant af. Kompleet weggeroest. Toen ik heb eenmaal op de put had staan, bleek dat dit niet het enige roestplekje was. Toen ik de bodem aan het schoonmaken was, kwam ik inderdaad stukken tegen die opnieuw ingelast waren, wat dat betreft heeft de vorige eigenaar dus niet gelogen. Als ik echter bij de aankoop goed gekeken had, en een beetje in de koker geprikt had, had ik echt nog wel het een en ander aan roest kunnen zien (zie foto's).

Tevens zat door het lange stilstaan de koppeling vast, dus ook de bak moest eraf. Door een foutje mijnerzijds, ben ik ondertussen ook op zoek naar een nieuwe versnellingsbak.

Zoals je kunt lezen, is het enthousiasme wel aanwezig, voor de rest mankeert er nog al wel iets aan.

Op dit moment staat de Audi bij de plaatwerker, die het een en ander aan het dichtlassen is.

Wanneer er weer iets nieuws te melden is, verschijnt het hier vanzelf weer.